Neumann János Egyetem - Pedagógusképző Kar

Facebook

Neptun

Gyengénlátó Változat

Partnerségi képzésben részt vevő tanító szakosok beszámolója

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

workshop

A Pedagógusképző Karon 2020. január 29-én tartottuk a 2019 szeptemberében indított partnerségi tanító szakos hallgatók beszámolóját. A hallgatók 10 perces előadásokat tartottak arról, hogy félállásban, pedagógiai asszisztensként milyen feladatokat végeztek az általános iskolában, az hogyan kapcsolódott az egyetemi tanulmányaikhoz és hogyan fejlődött a szakmai személyiségük. A hallgatók alaposan felkészültek és élményszerűen mutatták be az iskolában töltött mindennapjaikat. Elmondták, hogy az oktatásban, az adminisztratív feladatokban és a rendezvények szervezésében is részt vesznek. Gyakran helyettesítik a hiányzó kollégákat, azaz órákat kell tartaniuk, segítenek az órák előkészítésében, a napköziben, a felzárkóztatásban, a házi feladatok elkészítésében és ellenőrzésében, a dolgozatok javításában.

 

Feladatokat kapnak az tízórai kiosztásában, az ebédeltetésben, a diákok kísérésében, a kirándulásokon, az iskola adminisztratív feladataiban (fénymásolás, adatok jelentése). A hallgatók elmondták azt is, hogy az iskolai ünnepségek, rendezvények (iskolai műsorok, versenyek, szülői bálok) szervezésében is számítanak a munkájukra. A beszámoló során a gyerekekkel kapcsolatos személyes élményeiket is megosztották, amiket elsősorban a közös játék és a személyes beszélgetések során szereztek. A beszámolón részt vettek a Kecskeméti és a Szolnoki Tankerületi Központ képviselői, valamint a Makovecz Program keretében az intézményünkben tartózkodó Nyitrai Egyetem tanító és tanár szakos hallgatói is. A beszámolót követő beszélgetés során megállapítottuk, hogy a partnerségi képzésben részt vevő hallgatók egy félév alatt is nagyon sokat fejlődtek az előadó képesség, a szakmai tudatosság, az önbizalom, határozottság területein. A hallgatók egy félév után ismerik az iskolai napi rutint és gyakorlatot, valós, életszerű tapasztalatokkal rendelkeznek. A nyitrai hallgatók megállapították, hogy öt év alatt nem szereztek annyi gyakorlati tapasztalatot, mint a partnerségi képzésben részt vevő hallgatók egy félév során. A tankerület képviselője megjegyezte, hogy neki az tetszett legjobban, hogy a hallgatók megtapasztalták a pedagógus hivatás csoda részét, amit a gyermekek nevelése, oktatása során el lehet érni és ez a motivációjukat is alapvetően meghatározza.    

 

Partnereink